Over Stichting Willibrord Ruurlo

Home / Over Stichting Willibrord Ruurlo

Nadat de stichting is opgericht op 8 september 2016 en rekende het zich tot haar taak om de St. Willibrorduskerk, als bijzonder katholiek erfgoed in de belangstelling te plaatsen en bij te dragen in de kosten van het noodzakelijke onderhoud.
Achterhaald door de realiteit heeft de stichting haar doelstelling echter moeten aanpassen en heeft op 25 januari 2024 de naam per statuten wijziging veranderd in Stichting Willibrord Ruurlo. Deze naamswijziging is ook doorgevoerd bij de Kamer van Koophandel waarbij het KvK-nummer gelijk is gebleven.

De stichting is ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer 66816653.
De stichting is een Algemeen Nut Beogende Instelling en voldoet aan de voorwaarden die de Belastingdienst stelt. Giften aan ANBI instellingen zijn aantrekkelijk omdat zij via giftenaftrek en als periodieke gift aftrekbaar zijn voor de belastingen. De stichting is ingeschreven in het ANBI  register onder nummer Rsin 856709232

Voor periodieke schenkingen treft u hier de link aan naar het betreffende formulier van de Belastingdienst.

Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende personen: T.H.J. te Brake (voorzitter) L.C. Beeks-Vergroesen (secretaris), G.J. Aagten-van Tent (penningmeester), en G.B.W. Klootwijk (lid)

Bestuursleden ontvangen geen beloning, zij kunnen enkel de gemaakte kosten ten behoeve van de stichting declareren.

Postadres:
Hessenweg 17
7261NM Ruurlo

Telefoonnummer:
0645845422 (dhr Th. te Brake)

Het bankrekeningnummer:
NL20 RABO 0312 4863 59 ten name van Stichting Behoud Willibrorduskerk Ruurlo

Statuten

Voor de statuten kunt u de onderstaande link volgen.

Statuten Stichting Willibrordus

Doelstelling

1. Het (doen) organiseren van activiteiten voor en met de voormalige gebruikers van de Willibrorduskerk in Ruuro.
  2. Het werven van fondsen hiervoor en voorts al hetgeen in de ruimste zin met één en ander verband houdt, daartoe behoort en/of daartoe bevorderlijk kan zijn.
  3. De Stichting heeft niet ten doel het maken van winst.

Beleidsplan

Door het verminderde kerkbezoek wordt het voor de geloofsgemeenschap steeds moeilijker in de kosten geplande activiteiten te voorzien

Indachtig de doelstelling van de stichting zullen gelden gegenereerd moeten worden om die activiteiten te kunnen doen plaatsvinden.

De kosten moeten voor het overgrote deel door de geloofsgemeenschap zelf worden opgebracht, er wordt beperkt gesubsidieerd.

Een belangrijke opgaaf is derhalve het werven van fondsen.